اسرائیلی ها در آرزوی یک مدال سوختند
نوشته شده توسط : محمّد معنوی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، رژيم صهيونيستي در سي‌امين دوره المپيك با ۳۷ ورزشكار در ۱۰ رشته مختلف حضور داشت اما براي نخستين بار از المپيك ۱۹۸۸ سئول تا كنون نتوانست هيچ مدالي كسب كند.

آنها در لندن، ۳ ورزشكار در دووميداني، يك ورزشكار در بدمينتون، ۳ ورزشكار در ژيمناستيك هنري، ۷ ورزشكار در ژيمناستيك ريتميك، ۵ ورزشكار در جودو، ۷ ورزشكار در قايقراني بادباني، يك ورزشكار در تيراندازي، ۵ ورزشكار در شنا، ۲ ورزشكار در شناي موزون و ۳ ورزشكار در تنيس داشتند.

چهار سال پيش در پكن، رژيم صهيونيستي داراي ۴۳ ورزشكار بود و توانسته بود در قايقراني بادباني به يك مدال برنز دست پيدا كند. آنها در المپيك ۲۰۰۴ آتن نيز در حالي كه با ۳۶ ورزشكار حضور داشتند، يك طلا در قايقراني بادباني و يك برنز در جودو را از آن خود كرده بودند.

اين روند نزولي ورزشكاران رژيم صهيونيستي با انتقادات زيادي درون سرزمين‌هاي اشغالي مواجه شده است. روزنامه «اورشليم پست» گزارش داده كه كميته ويژه‌اي براي بررسي دليل ناكامي ورزشكاران اسرائيلي در المپيك لندن تشكيل شده است. اين روزنامه در ادامه از وضعيت زيرساخت‌هاي ورزشي رژيم صهيونيستي انتقاد كرده و آن‌ها را كافي نمي‌داند.

البته نويسنده اين روزنامه در ادامه به موفقيت تعدادي از ورزشكاران يهودي ساير كشورها اشاره كرده و سعي داشته موفقيت آن‌ها را به نام رژیم اشغالگر قدس مصادره كند




:: بازدید از این مطلب : 286
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: